باغدشت

معرفی روستای باغدشت-الموت شرقی

باغدشت

معرفی روستای باغدشت-الموت شرقی

اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای احداث جاده الموت

استاندار قزوین خبر داد
اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای احداث جاده الموت

استاندار قزوین از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای احداث جاده قزوین – الموت – کلاچای از محل فروش سهام خبر داد.

خبرگزاری فارس: اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای احداث جاده الموت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم که به منظور شرکت در مراسم یادواره شهدای رودبار الموت غربی به این بخش سفر کرده بود در جمع خبرنگاران گفت‌: طرح اجرای جاده قزوین ـ الموت ـ کلاچای در آخرین روزهای سال گذشته در دولت مصوب شد و با پیش‌بینی 100 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش سهام که امیدواریم اجرای این پروژه با نهایی شدن مطالعات به زودی در استان‌های قزوین و گیلان عملیاتی شود.

وی در ادامه با اشاره به مراحل اجرای طرح گاز‌رسانی به منطقه الموت گفت‌: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه‌، پیشرفت این طرح هم‌اکنون رضایت‌بخش است و با تأمین اعتبار صورت گرفته این پروژه با قوت ادامه خواهد داشت.

استاندار قزوین همچنین از آغاز فاز دوم این پروژه به منظور گاز‌رسانی به الموت شرقی با انتخاب پیمانکار در آینده نزدیک خبر داد‌.

احمد عجم‌، همچنین ضمن تسلیت ایام فاطمیه‌، خواستار پاسداری از خون شهدا در جامعه شد.

در پایان این مراسم تندیس شهدای بخش رودبار الموت غربی به خانواده آنان اهدا شد.

اجرای مداحی‌، نوحه خوانی، شعر‌خوانی و بیان خاطره از دیگر بخش های این مراسم بود.

در این مراسم لطف‌الله سیاهکالی معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، قاسم حامدی بخشدار رودبار الموت غربی، سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین و تعداد کثیری از مردم منطقه الموت حضور داشتند. 


         فاز اول ساخت جاده قزوین، الموت به تنکابن 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد... 

                  ادامه...

فاز اول ساخت جاده قزوین، الموت به تنکابن 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: فاز نخست پروژه جاده قزوین، الموت، تنکابن در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه به زودی با حضور مسئولان کشوری آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید قاسم بی نیاز در این باره اظهارداشت: فاز دوم پروژه قزوین، الموت به تنکابن از روستای شهرک تا حد فاصل روستای جورهلوان و جیر سربالان به طول 52 کیلومتر احداث می‌شود و ادامه آن تا کمربندی تنکابن به صورت بهسازی راه موجود ادامه می یابد.

وی افزود: هزینه اجرای فاز دوم این پروژه 411 میلیارد تومان است که مقرر شده در مدت سه سال توسط قرارگاه خاتم ‌الانبیاء اجرا شود که وزارت راه وشهرسازی هزینه اجرای پروژه را از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی قابل واگذاری تامین خواهد کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: فاصله قزوین تا تنکابن از طریق این مسیر 148 کیلومتر است که 93 کیلومتر آن در استان قزوین و 55 کیلومتر در استان مازندران واقع شده است.

بی نیاز افزود: مسافت فعلی قزوین تا تنکابن 330 کیلومتر است که با اجرای این پروژه راه اصلی قزوین، الموت به تنکابن به 182 کیلومتر کاهش می یابد.

این مسئول تصریح کرد: پیشنهاد احداث پروژه راه اصلی قزوین، الموت، تنکابن در سفر مقام معظم رهبری در سال 1382 مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت و با اعلام موافقتنامه طرح در سال 1385، عملیات اجرایی فاز نخست پروژه از قزوین تا روستای شهرک الموت به طول 62 کیلومتر آغاز شد و هم اکنون  60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بی نیاز یادآورشد: احداث این پروژه در حمل ونقل مواد اولیه، نیروی انسانی و محصولات کشاورزی برای منطقه که دارای ظرفیت بالایی در کشاورزی، صنعت و گردشگری است نقش بسزایی خواهد داشت و با توجه به اینکه منطقه الموت با داشتن بیش از 90 روستا از داشتن راه اصلی مناسب برخوردار نیست با احداث محور یاد شده مشکل منطقه الموت نیز مرتفع می‌شود.

وی گفت: با احداث پروژه محور قزوین، الموت به تنکابن ترافیک استان‌های غرب، شمال‌غرب و مرکزی کشور از طریق این جاده به شهرهای شمالی کشور توزیع شده و علاوه بر آن در زمان رفت و آمد و مصرف سوخت نیز صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: اجرای این طرح موجب کاهش 182 کیلومتر مسیر فعلی می‌شود که کاهش مصرف چهار میلیون و 800 هزار لیتر سوخت در سال را در پی دارد.

وی افزود: فاز دوم پروژه به طول 52 کیلومتر است که 21 کیلومتر آن در استان مازندران و 31 کیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد که در اجرای این پروژه ساخت 26 دستگاه تونل پیش بینی شده که طولانی‌ترین آن 4300 متر طول و 11  متر عرض دارد.

بی نیاز در پایان بیان کرد: احداث راه‌های جدید و متعادل کردن ترافیک و توزیع سفرها به شهرهای شمالی در نقاط مختلف ضروری به نظر می رسد و از آنجا که حد فاصل جاده چالوس تا جاده قزوین به رشت محوری برای رسیدن به شهرهای شمالی وجود ندارد، مطالعات انجام شده نشان داد جاده قزوین، الموت، تنکابن مسیر مناسبی برای اتصال به شهرهای شمالی کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد