باغدشت

معرفی روستای باغدشت-الموت شرقی

باغدشت

معرفی روستای باغدشت-الموت شرقی

مقدمه ای بر بازتاب مخاطبان به مقاله " الموت، بخشی از دهکده جهانی

مقدمه ای بر بازتاب مخاطبان  به مقاله " الموت، بخشی از دهکده جهانی " و پاسخ ها 

 

(کاری از: آقای حسن عسگری) 

 نقطه نظرات و کامنت های ارزشمند دوستان و مخاطبان که بعضاً پرمحتوی تر و حاوی نکات علمی تر از مطالب مقاله بود، مرا بر آن داشت تا در مطلب جداگانه ای این نقطه نظرات به همراه پاسخ های مربوطه را در معرض دید دوستان قرار دهم. ابتدا به یک مقده کوتاه و نکات مهم مطروحه توسط دوستان بسنده کرده و در ادامه عین نقطه نظرات دوستان عزیز به همراه پاسخ ها آورده شده است.

اعتقاد راسخ دارم دوستان بسیاری در سطح منطقه حضور دارند که دارای تفکر، قلم شیوا، صاحب اندیشه و رأی و نظر هستند و بی شک با وجود چنین منابع انسانی غنی، نمی توان به آینده منطقه الموت که بدنبال توسعه پایدار در همه حوزه هاست ناامید بود. منابع انسانی یکی از مهمترین عوامل توسعه در هر کشور است. ولی باید از یکسو این ثروت های معنوی و فکری شناسایی و از سوی دیگر از آنها بهره برداری بهینه نمود. هر چند انجام کار جمعی در کشور ما ضعیف است ولی غیر ممکن نیست.شاید انتخاب "وبلاگ مرجع" و شاید هم با راههای دیگر بتوان به نتیجه مطلوب رسید. شاید بررسی موضوع در نشست دوستداران الموت با حضور تعدادی دیگر از مدیران سایت های فعال یکی از راهکارهای دیگر باشد.  

واقعاٌ سایت های متعدد و پرباری در سطح الموت وجود دارد که دارای مطالب بسیار مفید و علمی هستند و سرکشی به همه و حتی بخشی از آنها امکان پذیر نیست. بدون تردید این سایت ها توسط افراد تحصیلکرده، مطلع، مشتاق،عشق به وطن، با انگیزه و بدون چشمداشت مدیریت می گردد. سایت های مزبور، هر یک برای روستای خود بسیار مفید و عالی هستند و باید فعالیت حرفه ای خود را ادامه دهند ولی هر یک به وبلاگ مرجع یا هر عنوان دیگر هم کمک خوبی در سطح منطقه می توانند کنند. 

یک "سایت" و یا "وبلاگ" مرجع که منعکس کننده افکار، نظرات، درخواست ها، پیشنهادها، و اخبار مرتبط با تمام الموتیان عزیز از تمامی‌ روستاها باشد ضروری است.دیروز از خبر راه اندازی وبلاگی جدید در آغاز سال 1392 به نشانی http://baghedash.blogsky.com توسط جناب رجبی ( باغدشت ) مطلع شدم که ضمن قدرددانی از ایشان بخاطر تقبل این مسئولیت پر زحمت و خطیر ، مجددا گامی برداشتند که غیر از این از ایشان انتظار نمی رفت.  

به نظر حقیر گام اول آن پیشنهاد نیز بدین طریق عملی گردید و دوستان بزرگوار نیز در این مسیر کمک یار ایشان در جهت پیشبرد اهداف الموت خواهند بود تا انشالله با نظر دوستان گام های بهتر و عملی تر در آینده برداشته شود. دوستان عزیز، از "تضارب افکار" است که می توان سریعتر به نقطه مطلوب رسید. این مهم می تواند ما را در ارتقا و غنای علمی و فرهنگی کمک یار باشد. نوشتن، اندیشیدن و قلم زدن ما را منظم تر و منسجم تر بار می آورد. 



ادامه مطلب

چکیده و نکات مهم مطروحه از سوی مخاطبان و دوستان:

·         الموت را باید باور کنیم که وزن های فرهنگی، باستانی و اکو توریسمی و تاریخی است. "جهانی" زندگی کردن چیزی نیست جز از میان برداشتن فاصله ها، مرزها، حصارها و هر آنچه که مانع از ارتباط فرهنگها و تمدنهاست. از دیدگاه مک لوهان نیز دنیای امروز یک دنیای الکترونیکی است و رسانه های الکترونیکی با گسترش خود فاصله های زمانی و مکانی موجود میان انسانها را از بین برده اند... مک لوهان این دهکده ی کوچک را دهکده جهانی می نامد.

·          الموت از عقبه تاریخی و دینی و فرهنگ غنی برخوردار است که بتدریج و بویژه در این عصر اطلاعات جای خویش را باز می کند و مخاطب خود را می یابد و این نکته علاوه بر مزایای عصر اطلاعات از منافع و سودهای دهکده جهانی هم هست. در این فضای رقابتی شدید جهانی باید تلاش کنیم تا نه تنها از مضار و مخاطرات جهانی شدن مصون بمانیم برعکس از مزایای آنها نیز بهره ببریم .

·          کسانی یا کشورهایی میتوانند در عصر کنونی و مدرن مفید و موثر باقی بمانند که از عناصر قدرتمند دنیای مدرن از جمله اطلاعات و فنآوری های روز به خوبی بهره مند شوند که "دانش و اطلاعات" در عصر کنونی مهمترین محور است و می تواند یکی از عوامل توسعه پایدار باشد.

·         الوین تافلر در کتاب "جابجایی قدرت" اضلاع سه گانه قدرت را زر ( پول ) ، زور ( قدرت نظامی ) و دانش و دانایی معرفی نموده و در کتاب "موج سوم " خود نیز با با بیانی دیگر نوشته است ، تاریخ بشر دو عصر یا موج "کشاورزی" و "صنعتی " را پشت سر گذاشته و اکنون در آستانه سومین آن، یعنی " انقلاب یا موج الکترونیک" قرار دارد که اشاره به همان دانش و فناوری های نوین و اطلاعات است.

·         تافلر در اضلاع سه گانه قدرت، به بیان سیستم جدید قدرت می‌پردازد و به برتری دانش در عصر حاضر نسبت به گذشته ( زور و پول) توجه دارد. آنچه دانش امروزی را برتر از سواد معرفی می کند مشخصا "اطلاعات" است.

·         درست است که عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات نامیده اند اما تنها با گردش اطلاعات است که می توان آن را از انحصار جریان تولید کننده و جریان روشنفکری خارج کرد و از این اطلاعات در سطوح بدنه اجتماعی بهره برد. وبلاگ های الموت نیازمند چنین رویکردی از سوی آگاهان به این فرایند است.

·         فقدان انضباط، اعتماد به نفس، قانون‌پذیری، نقدپذیری، تضارب آراء، همراه با جمود فکری، که در محیط مابه وفور دیده میشود، همگی حاکی از ضعف فرهنگی است.

·          وجود یک "سایت" و یا "وبلاگ" مرجع که منعکس کننده افکار، نظرات، درخواست ها، پیشنهادها، و اخبار مرتبط با تمام الموتیان عزیز از تمامی‌ روستاها باشد، ضروری است.


 ·         نقطه نظرات سرکار خانم وهابی جولادی

نکات و مطالب خوبی را مطرح فرمودید از خواندن مقاله دهکده جهانی بهره مند شدم. همواره یادداشتها و اظهارنظرهای جنابعالی و دیگر دوستان اندجی نشانگر دقت نظر و حسن توجه شما به منطقه الموت بوده است از این بابت تبریک میگویم. تجلی پدیده های دنیای مدرن از جمله دهکده جهانی را میتوان در عرصه های گوناگون زندگی بشر مثبت یا منفی تلقی کرد. نوع نگاه به این موارد و نحوه حضور در این عرصه هاست که ما را درهر کدام از این مسیرها قرارمیدهد . آنچه که باعث تداوم و پایداری در عرصه های مدرن میشود ، بکارگیری و بهره مندی دقیق ازابزارها و لوازم این عصر و زمان است و کسانی میتوانند در این عرصه ها مفید و موثر باقی بمانند که از عناصر قدرتمند دنیای مدرن به خوبی بهره مند شوند. براین اساس اگرچه بخشهایی از فرمایشات شما قابل توجه و درست است، لازم می دانم به نظریه جابجایی قدرت االوین تاقلر اشاره کنم. تافلر در سه گانه خود به بیان سیستم جدید قدرت می‌پردازد و به برتری دانش در عصر حاضر نسبت به گذشته ( زور و پول) توجه دارد. آنچه دانش امروزی را برتر از سواد معرفی می کند مشخصا "اطلاعات" است. که در عصر دیجیتال ابزار انتقال قدرت متفاوت از دوران صنعتی خواهد شد. آنچه تافلر مطرح میکند و به مقوله دهکده جهانی و فرمایشات جنابعالی مربوط میشود اهمیت محوری دانش در انتقال قدرت است. اطلاعات ابزار قدرت برای حرکت در مسیر توسعه پایدار است.  ضرورت زندگی در عصر حاضر دسترسی به اطلاعات، انتقال و بهره مندی از این اطلاعات در جهت توسعه پایدار می باشد. به نظر بنده اگر بتوان از طریق وبلاگهای الموتی به ایده تافلر توجه کنیم ، میتوان امیدوار بود که در دهکده جهانی بشکل قدرتمندی حاضر باشیم و گامهای موثری در جهت توسعه پایدار منطقه الموت برداریم.  نکته پایانی اینکه این پیشنهاد اخیر جنابعالی درباره فراخوان را جناب شهریاری در وبلاگ گلچال مطرح نموده اند میتوان از همان فراخوان نیز در جهت اجرای پیشنهاد جنابعالی بهره مند شد. باغدشت یکی از وبلاگها - نه تنها وبلاگ - مرجع میتواند باشد. در این عرصه میتوان از مجموعه فعالان فضای مجازی جهت اقدامات با هدف توسعه پایدار بهره مند شد.

پاسخ :

سرکار خانم وهابی جولادی،  با سلام واحترام

از حسن نظر، صرف وقت برای مطالعه مقاله و ارائه نقطه نظرات ارزشمند خود و همچنین تذکر بجای شما بسیار ممنونم. همانطور که سرکار عالی بخوبی اشاره کرده اید و بنده نیز موافق هستم کسانی یا کشورهایی میتوانند در عصر کنونی و مدرن مفید و موثر باقی بمانند که از عناصر قدرتمند دنیای مدرن از جمله اطلاعات و فنآوری های روز به خوبی بهره مند شوند که " دانش و اطلاعات" در عصر کنونی به اعتقاد تافلر محوری ترین است و تأکید جنابعالی هم بر همین محور است و می تواند یکی از عوامل توسعه پایدار باشد. الوین تافلر همانطور که جنابعالی اشاره فرمودید، در کتاب "جابجایی قدرت" اضلاع سه گانه قدرت را زر ( پول ) ، زور ( قدرت نظامی ) و دانش و دانایی معرفی نموده و جالب است در کتاب "موج سوم " خود نیز با نگرش زیبایی همین موضوع را ولی به بیان دیگر تحلیل کرده است. وی معتقد است تاریخ بشر دو عصر یا موج "کشاورزی" و "صنعتی " را پشت سر گذاشته و اکنون در آستانه سومین آن، یعنی " انقلاب یا موج الکترونیک" قرار دارد که اشاره به همان دانش و فناوری های نوین و اطلاعات است . بابت تذکر و حفظ امانت شما هم ممنونم و من هم با پیشنهاد جنابعالی مبنی بر رجوع به فراخوان سایت گلچال موافقم. از جناب شهریاری عزیز (سایت گلچال ) هم ضمن خسته نباشید و آرزوی موفقیت برای ایشان ،بخاطر ارائه فراخوان برای وبلاگ های مرجع هم ممنونم و هم بخاطر عدم اطلاع از این موضوع و عدم اشاره به این اقدام خوب ایشان عذرخواهی می کنم. بی شک قصد استفاده سو نبوده است. با احترام : عسگری 

نقطه نظرات جناب آقای شمس الدین رجبی

بار دیگر از شما برادر اندیشمند وفاضل ، برادری که عشق به سرزمین مادری ومردمانش دارد ، مطالبی را خواندم که ناشی از ذکاوت ،دارایت ودور اندیشی تان دارد ، به نوبه خودم از اظهار لطف و محبتی که به این حقیر و وبلاگ خودتان روستای باغدشت دارید کمال تشکر رادارم.  اما صرفنظر از این مسایل پیشنهاد وراهکار ارزنده جنابعالی در مورد الموت، انسجام مطالب، اتحاد و وحدت وبلاگ نویسان الموتی و نهایتا" انتخاب وبلاگ مرجع از طریق آرا دوستان در این فضای مجازی پیشنهاد خوبی است ... . از تافلر نوشته اید! آری تافلر بین دو مفهوم «جابجایی قدرت powershift» و «جابجایی در قدرت power shift» تمایز قائل است.او جابجایی از جایی به جای دیگر (مثل جابجایی قدرت از شخص به شخص دیگر) را جابجایی قدرت می نامد ولی جابجایی در مفهوم قدرت و تغییر اهمیت عناصر سه گانه:(چگونه عناصر سه گانۀ قدرت – زور، پول، دانایی – در حیات اقتصادی و سیاسی بشر نقش داشته اند و هرچند در طول تاریخ اهمیت آنان دگرگون شده است، ولی همچنان نفوذ خود را در زندگی بشر حفظ کرده اند. .... الوین و هایدی تافلر با کتابهای شوک آینده، موج سوم، جابجایی در قدرت، جنگ و ضد جنگ به شهرت جهانی دست یافته اند...اکنون دانایی است که مهمترین ابزار قدرت را تشکیل می دهد.  بطورکلی «آینده نگری» به معنای تبیین و پیش بینی روندهای آینده، چه آن بخش که از مدلهای پیشرفتۀ کامپیوتری و آماری بهره می گیرد و چه بخشی دیگر که صرفاً به تحلیل کیفی می پردازد، جایگاه ویژه ای یافته است. آری از دیدگاه مک لوهان نیز دنیای امروز یک دنیای الکترونیکی است و رسانه های الکترونیکی با گسترش خود فاصله های زمانی و مکانی موجود میان انسانها را از بین برده اند... مک لوهان این دهکده ی کوچک را دهکده جهانی می نامد توضیح جامع ومبسوط شما پیرامون نظریه تافلر و مک لوهان در مورددهکده جهانی به زیبایی تبیین شده است. در خاتمه اگر کمی حاشیه رفتم صرفا" به این دلیل است که درس پس بدهم، هرچند ناقص و متناقض،! وبگویم بزرگوار از نکته سنجی و توجهتان به نقد یک باغدشتی در مورد دهکده جهانی! سپاسگزارم، خاضعانه و خالصانه روی ماهت را می بوسم ، عید را به شما وخانواده گرامیتان تبریک عرض مینمایم. ارادتمند تان: شمس الدین رجبی - به امید دیدار

پاسخ :

رجبی عزیز سلام

از اظهار لطف و عنایت جنابعالی ممنونم. اگر کمی مسائل را فراتر از خود و فرد به جمع و سپس منطقه و نهایتا کلان و ملی بنگریم بهتر و سریعتر به مقصود و هدف می رسیم . پیشنهادم در این راستا ارائه شد. برام خیلی جالب است که کامنت ها از جمله کامنت حضرتعالی از خود مطلب علمی و تر و پر محتواتر شده است و جنابعالی نه تنها حاشیه نرفتید بلکه به نکات ارزنده ای در حوزه سیاست و روابط بین الملل اشاره کرده اید که نشان از این است که جنابعالی و سرکار خانم وهابی نیز دست خوبی در آتش در حوزه های دیگر دارید و از شما تشکر می کنم. مایه افتخار هستید. بقول ما اندجی ها و احتمالا الموتی ها، باعث و بانی نوشتن مقاله مزبور جنابعالی بودید . امیدوارم که مفید بوده باشد و وقت مخاطبان را نگرفته باشد. پیشنهاد می کنم موضوع معرفی " وبلاگ مرجع " در نشست آتی دوستداران الموت هم در دستور کار و مورد بررسی قرار گیرد. ارادتمند ـ عسگری

نقطه نظرات ح.خیری

با سلام 

چه خوب و عالی در آستانه نوروز و رسم دیرین فرهنگ ایرانی که به ثبت جهانی هم رسیده و خود یک نمونه از همگرایی جهانی و دهکده جهانی است .با نگاه خاص شما در زمینه فواید و زیانهای احتمالی دهکده جهانی موافت دارم اما صحبت از تاثیر پذیری و اثرگذاری فرهنگ الموت در همه شاخه ها و رشته ها بر فضای مجازی به عنوان یکی از ایزارهای عصر اطلاعات ، در وبلاگهای الموت نشانه هشیاری و بیداری جوانان و عزیزان فعال در سایتهاست . بیان آداب و داشته های فرهنگی و دینیمان بطور مستمر و آرام جای خویش را باز می کند و مخاطب خود را می یابد همین نکته از منافع و سودهای دهکده جهانیست که باید ادامه اش دهیم و خودفرهنگی و دینیمان را برای مردم دنیا معرفی کنیم تا از مخاطراتش کاسته و بر محاسنش بیفزاییم . با تبریک فرارسیدن بهار و نوروز نصرت و پیروزی همه دوستان فعال در زمینه فضای مجازی و همه الموتیها و ایرانیان را در تمام جهان خواهانم .

جناب خیری عزیز

با سلام

بنده نیز ضمن عرض تبریک سال نو ، از نقطه نظرات ارزشمند جنابعالی ممنونم. جای بسی افتخار است که دوستان عزیز بسیاری امثال حضرتعالی در منطقه حضور دارند که دارای تفکر و اندیشه و قلم هستند و بی شک با وجود چنین منابع انسانی غنی، چشم انداز و آینده بسیار خوبی در انتظار منطقه است .از تضارب افکار است که می توانیم سریعتر به نقطه مطلوب برسیم. به نکاتی اشاره فرمودید که بنده نیز بدنبال رساندن همین پیام هم در این مقاله و هم در چند مطلب گذشته بودم. من هم موافقم که الموت از عقبه تاریخی و دینی و فرهنگ غنی برخوردار است که آرام و بطور تدریجی و بویژه در این عصر اطلاعات جای خویش را باز می کند و مخاطب خود را می یابد و این نکته علاوه بر مزایای عصر اطلاعات ،از منافع و سودهای دهکده جهانی هم هست. ضمن آنکه در این فضای رقابتی شدید جهانی باید تلاش کنیم تا نه تنها از مضار و مخاطرات جهانی شدن مصون بمانیم برعکس از مزایای آنها نیز بهره ببریم که جنابعالی هم به آن اشاره کرده بودید. موفق و موید باشید.  ارادتمند - عسگری

نقظه نظرات آقای پانیک شهریاری

سلام
استفاده از نظریه های جامعه شناسی مدرن برای رونق اطلاع و اندیشه در وبلاگ های الموت بسیار مطلوب است و البته درست است که عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات نامیده اند اما تنها با گردش اطلاعات است که می توان آن را از انحصار جریان تولید کننده و جریان روشنفکری خارج کرد و از این اطلاعات در سطوح بدنه اجتماعی بهره برد.و وبلاگ های الموت نیازمند چنین رویکردی از سوی آگاهان به این فرایند است. به هر حال امیدوارم که بتوان به این مهم دست یافت و طبیعی است که تکیه بر حداقل ها می تواند نقطه عزیمت واقعگرانه ای باشد. در پایان با سپاس از شما ، خانم وهابی و شمس عزیز می خواهم بگویم از این گونه فرایند ها بشدت استقبال می کنم و از سوی دیگر در باره جشنواره قلم نوروزی هیچ ادعایی ندارم و تنها پیشنهادی بود که مطرح کردم امیدوارم هدایت ان از سوی دوستان و یا همان وبلاگ مرجع صورت پذیرد و من هم کماکان در خدمت خواهم بود.

پاسخ:جناب شهریاری بزرگوار 

با سلام و عرض تبریک سال نو ، مجددا بابت قصور اینجانب پوزش می طلبم. از نقطه نظرات ارزشمند جنابعالی که توأم با ارئه راهکار بود ممنونم. جای بسی افتخار است که دوستان عزیز بسیاری امثال حضرتعالی در منطقه حضور دارند که دارای تفکر و اندیشه و قلم هستند و بی شک با وجود چنین منابع انسانی غنی نمی توان به آینده منطقه الموت نامید بود . از تضارب افکار است که می توانیم سریعتر به نقطه مطلوب برسیم. ارادتمند – عسگری 

نقطه نظرات جناب ملکی الموتی

اساتید بزرگوار سلام 

دست شمادرد نکنه بابت راه اندازی سایت اندج این منطقه بسیار زیبا و قشنگ و از اینکه به روز هستید خوشحالم . حقیر با سایت باغدشت ارتباط مجازی داشته و دارم ولی فرصت پیدا نشد تا با سایت شما عزیزان نیز ارتباط مجازی داشته باشم . خوشحال شدم از این همه زحمت شما بزرگواران خدا خیرتان دهد که برای الموت و معرفی این منطقه زیبا فعالیت می کنید .

پاسخ:

جناب ملکی بزرگوار 

با سلام 

از اینکه فرصت یافتید تا از سایت اندج رود بازدید کنید ممنونم و از ابراز لطف شما نسبت به سایت و محتوای آن نیز متشکریم. امیدواریم بتوانیم از نقطه نظرات ارزشمند و پیشنهادات جنابعالی در آینده نیز استفاده کنیم. از سایت جنابعالی هم دیدن کردم خوشبختانه از مطالب آموزشی، مذهبی و اجتماعی بسیار مفیدی برخوردار است و به شما نیز دست مریزاد عرض می کنم.  ارادتمند - عسگری

نقطه نظرات جناب آقای مرادی

سلام
خداراشاکرم که شما آقایان به اتفاق چند وبسایت حرکتی را آغاز کردید که در خور تحسین است.  آقای میثم عسگری، جنابعالی، ... در راستای حرکتی روبه جلو تحولی ایجاد کردید که بسیارخوب است 
امیدوارم سایر وبلاک ها و وبسایت ها از حالت جمود وروز مرگی خارج شوند و بحث ومطالبشان در خور شان الموتی ونیاز الموت به روز کنند... البته اگر حب وبغض هایشان اجازه دهد!!!!!!!!!

پاسخ:

جناب مرادی عزیز، با سلام

از اظهار لطف و عنایت شما به سایت خودتان اندج الموت بسیار ممنونم و بی شک رضایت مخاطبان هم موجب خرسندی دست اندرکاران سایت است و هم مسئولیت ما را دو چندان خواهد کرد. انشالله موفق و موید باشید و ما را از نقطه نظرات و انتقادات خود محروم نفرمایید. ارادتمند- عسگری 

نقطه نظرات جناب خلیلی  

سلام آقای عسگری

به الموت ومطالب خوبش علاقمندم وبیشتر مطالب را از وبلاگ باغدشت دریافت میکنم.  در وبگردی به مطلب خوب شما پیرامون دهکده جهانی بزخوردم...باید به الموتیها تبریک بگم که افراد روشنفکری چون شما را دارند موفق باشید

پاسخ:

سلام بر خلیلی بزرگوار

انجام وظیفه بود. بنده هم از سایت جنابعالی بازدید کردم . مطالب و مقالات علمی و حرفه ای جالبی در حوزه های عمومی و احتماعی یافتم.جدا جای بسی افتخار است که دوستان محقق و قلم زنی امثال جنابعالی حضور دارند . آرزوی موفقیت پیش از پیش برای جنابعالی آرزومندم. موفق باشید ـ عسگری

نقطه نظرات جناب ابوالحسن

با عرض سلام و درود خدمت جناب آقای عسگری

چندی است که قلم جنابعالی به خدمت خلاقیت و درایت شما در آمده و به آگاهی بخشی به مردم سرزمین الموت می پردازید. از پرداختن به بحث حفظ زبان و فرهنگ بومی الموت گرفته تا فرصت ها و موانع تاسیس NGO، و دست آخر، الموت بعنوان بخشی از دهکده جهانی. حقیقتا که به مباحث تازه، قابل تامل و چالش برانگیزی پرداخته اید، و بنده بازخورد آن را در بین خوانندگان سایت های الموت مثبت دیدم. بطور موازی، میثم عزیز هم با سلسله مباحثی پیرامون "الموت و توسعه، نگرانیها و راهکارها" حق مطلب را در مورد الموت به جا آورد و ناگفته ای باقی نماند. از شما عزیزان سپاسگذارم. پیشاپیش سال خوشی را برای شما و خانواده محترم آرزو می کنم.به امید دیدار

پاسخ:

ابوالحسن جان سلام

از اظهار لطف جنابعالی بسیار ممنونم. این چند مطلب حقیر هیچگاه نمی تواند در قیاس با زحمات شما بزرگوار و میثم عزیز بعنوان موسس سایت و در ادامه فعالیت های سایت با ارائه مقاله، مطلب و خبر و گزارش اعم از متنی، تصویری و یا صوتی زحمات زیادی را متقبل شدید قابل ذکر باشد . بی شک سایت با زحمات و پیگیری ها و مطالب ارزشمند شما دو بزرگوار بعنوان دو استوانه آن اداره می گردد و خوشبختانه بعنوان یکی از سایت های مفید و قابل رجوع به زعم دوستان زیاد در سطح الموت مطرح است و لذا نقش جنابعالی انکار ناپذیر است. جا دارد از پدر بزرگوار جنابعالی حاج آقا محمد رضای نوری استاد و همراه و معتمد اینجانب که خاطرات بسیاری از ایشان در دوران تدریس و تحصیل و محل دارم یادی کنم و ارج نهم . بنده نیز سال خوب و پربرکتی توأم با موفقیت را برای شما از خداوند منان آرزومندم .ارادتمند – عسگری

نقطه نظرات M-R

خدایا, آرامشی عطا فرما, تا بپذیرم آنچه را که نمیتوانم تغییر دهم, شهامتی ده تا تغییر دهم آنچه را که میتوانم, و دانشی که تفاوت آن دو را بدانم.

سلام آقای عسگری

مقاله بسیار پر محتوا و خوبی را نگاشته اید امیدوارم دوستان دقیق مطالعه کنند . فقدان انضباط، اعتماد به نفس، قانون‌پذیری، نقدپذیری، تضارب آراء، همراه با جمود فکری، که در محیط مابه وفور دیده میشود، همگی حاکی از ضعف فرهنگی است البته حضور بزرگانی مثل شما با روح بلند وافکار والای که دارید اجازه خود نمایی ضعفهای جزیی را نخواهد داد... امیدوارم الموت با داشتن فرزندان برومندی چون شما روز به روز به جایگاه واقعی خود برسد عیدتان مبارک

پاسخ:

دوست عزیز و بزرگوار M-R

بنده نیز ضمن تبریک عید سیعد و باستانی نوروز به حنابعالی بابت وقتی که برای مطالعه صرف کردید و نظر دادید جدا ممنونم و این نشان از توجه و دقت شما دوست عزیز است. به برخی عوامل ضعف فرهنگی اشاره کردید که متأسفانه باید بگوییم وجود دارد ولی این ضعف وظیفه من و جنابعالی و امثال ما را مضاعف می نماید و اینگونه تضارب افکار به غنا و ارتقا فرهنگی کمک خواهد کرد. امید است شاهد توسعه پایدار الموت در همه حوزه باشیم. با تشکر - عسگری

نقطه نظرات آقا میثم عسگری

سلام عمو جان،

در آستانه سال نو هستیم و از این رو فرصت غنیمت شمرده هر آنچه خیر است برای شما و خانواده محترم خواستارم. مطلب اخیر شما پیرامون دهکده جهانی‌ و نقش و تاثیری که الموت به عنوان وزنه‌ای فرهنگی‌، باستانی و اکو توریسمی میتواند بر آن داشته باشد حاوی نکاتی‌ قابل توجه است؛ که مطمئناً دقت در آن‌ها موجبات پیشرفت و ترقی‌ منطقه را فراهم خواهد آورد. در راستای صحبت شما، من هم همینطور فکر می‌کنم که "جهانی‌" زندگی‌ کردن چیزی نیست جز از میان برداشتن فاصله‌ها، مرزها، حصار‌ها و هر آنچه که مانع از ارتباط فرهنگ‌ها و تمدن‌ها میشود؛ که اگر چه به سبب مطامع سیاسی دولت‌ها به لحاظ فیزیکی امکان پذیر نیست، اما به لطف تکنولوژی و خاصه "اینترنت"، از حیث مجازی شدنی و در حال حاضر شاهد آن هستیم. اما واقعیت این‌است که با جهانی‌ شدن، به معنای تاثیر گذار بودن بر آن و نه فقط تاثیر پذیرفتن از آن، فاصله بسیار داریم! بهتر میدانید که چه بستر‌هایی‌ لازمه آن است و چه موانعی بر سر راه آن؛ که البته قصد ورود به این بحث در این مجال را ندارم. اما در خصوص الموت و پیشنهادی که مطرح کردید، کاملا با آن موافق بوده و وجود یک "سایت" و یا "وبلاگ" مرجع که منعکس کننده افکار، نظرات، درخواست ها، پیشنهادها، و اخبار مرتبط با تمام الموتیان عزیز از تمامی‌ روستاها باشد را ضروری میبینم. من هم فکر می‌کنم جناب آقای رجبی عزیز که انصافا زحمت بسیار در این راه کشیده اند و مشوّق ما بوده اند، میتواند عهده دار این مهم شوند. خوشبختانه امروزه اکثر روستاها یک یا چند وبلاگ دارند که مطالب مرتبط با الموت آنها میتواند در این وبلاگ مرجع نیز افزوده شوند. سپاسگزار از شما و تمامی‌ عزیزان الموتی.

پاسخ:

میثم جان سلام

بنده نیز ضمن تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای شما و خانواده محترم ، ابتدا از اظهار لطف شما و ارائه نقطه نظرات ارزشمندتان ممنونم. برام خیلی جالب است که بعضا برخی کامنت ها ،از خود مطلب علمی و تر و پر محتواتر می باشد که برخی نکات ارزشمند شما هم حاکی از همین موضوع است. آری، الموت را باید باور کنیم که بقول جنابعالی وزنهای فرهنگی، باستانی و اکو توریسمی و اضافه کنم تاریخی است. و یا "جهانی" زندگی کردن چیزی نیست جز از میان برداشتن فاصله ها، مرزها، حصارها و هر آنچه که مانع از ارتباط فرهنگها و تمدنهاست. به نظرم اگر دوستان روی یک وبلاگ مرجع که شما هم تأکید دارید به اجماع برسند با راهکارها و پیشنهاداتی که از سوی دوستان ارائه می شود خیلی به توسعه پایدار الموت می تواند کمک کنند و واقعا سایت های پرباری در سطح الموت وجود دارد که دارای مطالب بسیار مفید و علمی هستند و سرکشی به همه و حتی بخشی از آنها امکان پذیر نیست. هر یک برای روستای خود بسیار مفید و عالی هستند و باید فعالیت حرفه ای خود را ادامه دهند ولی هر یک به وبلاگ مرجع هم کمک خوبی در سطح منطقه می توانند کنند. به نظرم در نشست دوستداران الموت هم دوستان می توانند این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و بررسی و تصمیم گیری کنند.

ارادتمند – عسگری

نقطه نظرات جناب آقای الموتی

سلام آقای عسگری عزیز

سال نو را به شما و خانواده گرامی تبریک عرض می​کنم. امیدوارم سالی پر از خیر و برکت برایتان باشد.

پاسخ:

جناب الموتی عزیز

بنده نیز حلول سال نو و عید باستانی نوروز را به جنابعالی و خانواده محترم تبریک عرض می کنم. برای اولین بار از سایت جنابعالی بازدید کردم . سایت پربار و پر محتوایی یافتم. انشالله موفق و موید باشید و امید است در همکاری با سایر سایت ها بر ارتقای جایگاه الموت در همه حوزه ها سهیم باشیم. با تشکر - عسگری

نقطه نظرات آقای ملکی الموتی

سلام عید شما بزرگواران مبارک. امیدوارم سالی خوب توأم با سلامتی داشته باشد
در سایت گردشگری الموت لینک شدید و امیدوارم با تبادل لینک بتوانیم به بهترین شکل در فضای مجازی به معرفی الموت زیبا و با فرهنگ بپردازیم. ممنون

پاسخ:

جناب آقای ملکی الموتی عزیز

بنده نیز ضمن تبریک حلول سال نو و عید باستانی نوروز 92 به جنابعالی و خانواده محترم ، از سایت پر محتوای جنابعالی نیز بازدید کردم . ضمن آرزوی موفقیت امیدوارم با همکاری سایت های مجازی در سطح الموت در معرفی الموت در همه ابعاد همانطور که جنابعالی تأکدی نمودید و ارتقای جایگاه آن کوشا باشیم . با تشکر - عسگری

پایگاه تحلیلی خبری شاخص نیوز

با سلام.

از شما دوست عزیز دعوت میکنم از سایت پایگاه تحلیلی خبری شاخص نیوز استان قزوین دیدن نمایید.همچنین در صورت داشتن خبر و مطلب تاپ میتوانید مطلبتان را برای اینجانب ارسال نمایید تا با نام خود شما در سایت درج گردد. همچنین عکس های زیبای شما به عنوان گزارش تصویری درج خواهد شد به نام خود شما به دلیل پاره ای از مشکلات فعلا بخش عضویت در سایت فعال نمی باشد و در اولین فرصت فعال و به اطلاع شما رسانیده خواهد شد.

با تشکر مدیر مسئول پایگاه تحلیلی خبری شاخص نیوزwww.shakhesnews.com

پاسخ:

خدمت مدیر مسئول محترم پایگاه تحلیلی خبری شاخص نیوز

با سلام

از اینکه به سایت اندج روز بازدید نمودید و پیام گذاشتید ممنونم. از سایت شاخص نیوز نیز بازدید کردم . سایت بسیار فعال در همه حوزه ها یافتم. ضمن خسته نباشید و تبریک سال نو ، از خداوند منان برای جنابعالی و همکارن محترمتان در سال جدید ارزوی موفقیت بیشتر خواستارم. 
ارادتمند - عسگری

نقطه نظرات جناب شمس الدین رجبی

سلام جناب آقای حسن عسگری 

بدون تعارف عرض میکنم روستای اندج صرفنظر از توریستی وتاریخی بودنش، یکی از روستاهایی است که نخبگان،اندیشمندان وبزرگان فراوانی دارد که بسی مایه افتخار، نه تنها برای الموت ، بلکه جامعه بزرگ ایران است ، جنابعالی وسایر دوستان نسبت به این حقیر لطف دارید ، خیلی خوشحالم در سالجاری از محضر دوستان اندجی بویژه حضرتعالی درس می آموزم...مقالات ارایه شده در سایت ها و وبلاگهای دوستان برایم آنقدر ارزشمند است که برای این مهم مبادرت به راه اندازی وبلاگی شد که در آن اغلب مکاتبات دوستان آورده شده است:
http://baghedash.blogsky.com/
ضمنا" علاوه بر درج مقالات ،در وبلاگ ها، همه مقالات را درپیج دوستداران الموت هم قرار داده که مورد استقبال دوستان الموتی واقع شده، معتقدم چنین گامهای مثبتی در آینده نه چندان دور، باعث تحرک سایر وبلاگها خواهد شد در حال حاضر عزیزانی مثل جنابعالی و آقایان: میثم عسگری، محمد عسگری ، الموتی ، پانیک شهریاری ،خیری، حسینی آفتابدری،ملکی الموتی و سرکار خانم وهابی وسایر دوستان تحرک خوبی با ارایه مقالات مختلف با موضوعات متنوع ومربوط به الموت در برخی از وبلاگها ایجاد کرده اید که جای تقدیر وتشکر دارد 

مقاله شما بسیار پر محتوا وعالی است به همین دلیل هم مورد اسقبال دوستان قرار گرفته ...ضمنا" از پیشنهادات سازنده شما دوست گرامی ممنونم ، باز هم منتظر رهنمود ها ،انتقادات وپیشنهادات شما وهمه دوستان بزرگوار هستیم . مجددا" سال نورا به حضرتعالی وخانواده محترمتان تبریک و تهنیت عرض می نمایم. شاد وسلامت باشید.

پاسخ:

جناب رجبی عزیز

از پیام دوم شما و از ابراز لطف مجدد شما بسیار ممنونم. مهمتر از آن از اقدام شایسته و عملی جنابعالی بخاطر راه اندازی سایت جدید ممنونم و بی شک مسئولیت پر زحمت و خطیری را متقبل شدید و گام جدید به پیش گذاشتید که غیر از این از جنابعالی انتظار نمی رود. فکر می کنم ضمن آنکه تحرکی در سایت های مجازی الموت ایجاد خواهد کرد که جنابعالی اشاره کرده اید و فکر کنم دوستان به بخشی از اهداف مورد نطر و عملی کردن آن پیشنهاد رسیده باشند. امید است دوستان بزگوار که تاکنون به الموت لطف داشته اند همچنان در این مسیر کمک یار جنابعالی در جهت پیشبرد اهداف الموت باشند. برای شما هم آرزوی موفقیت روز افزون از خداوند منان دارم.

ارادتمند ـ عسگری

ضمن تشکر مجدد از همه دوستان و مخاطبان عزیز ، مجدداً حلول سال 1392، این عید سعید باستانی، نوروز را به تک تک دوستان و مخاطبان و همه هموطنان عزیز و الموتی های گرانقدر تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزوی بهترین ها را برای همه از خداوند منان خواستارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد