باغدشت

معرفی روستای باغدشت-الموت شرقی

باغدشت

معرفی روستای باغدشت-الموت شرقی

مقاله دهکده جهانی ، خانم وهابی و پاسخ آقای عسگری

سلام جناب عسگری

نکات و مطالب خوبی را مطرح فرمودید از خواندن مقاله دهکده جهانی بهره مند شدم. همواره یادداشتها و اظهارنظرهای جنابعالی و دیگر دوستان اندجی نشانگر دقت نظر و حسن توجه شما به منطقه الموت بوده است از این بابت تبریک میگویم.

تجلی پدیده های دنیای مدرن از جمله دهکده جهانی را میتوان در عرصه های گوناگون زندگی بشر مثبت یا منفی تلقی کرد. نوع نگاه به این موارد و نحوه حضور در این عرصه هاست که ما را درهر کدام از این مسیرها قرارمیدهد . آنچه که باعث تداوم و پایداری در عرصه های مدرن میشود ، بکارگیری و بهره مندی دقیق ازابزارها و لوازم این عصر و زمان است و کسانی میتوانند در این عرصه ها مفید و موثر باقی بمانند که از عناصر قدرتمند دنیای مدرن به خوبی بهره مند شوند. براین اساس اگرچه بخشهایی از فرمایشات شما قابل توجه و درست است، لازم می دانم به نظریه جابجایی قدرت االوین تاقلر اشاره کنم. تافلر در سه گانه خود به بیان سیستم جدید قدرت می‌پردازد و به برتری دانش در عصر حاضر نسبت به گذشته ( زور و پول) توجه دارد. آنچه دانش امروزی را برتر از سواد معرفی می کند مشخصا "اطلاعات" است. که در عصر دیجیتال ابزار انتقال قدرت متفاوت از دوران صنعتی خواهد شد. آنچه تافلر مطرح میکند و به مقوله دهکده جهانی و فرمایشات جنابعالی مربوط میشود اهمیت محوری دانش در انتقال قدرت است. اطلاعات ابزار قدرت برای حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

ضرورت زندگی در عصر حاضر دسترسی به اطلاعات، انتقال و بهره مندی از این اطلاعات در جهت توسعه پایدار می باشد. به نظر بنده اگر بتوان از طریق وبلاگهای الموتی به ایده تافلر توجه کنیم ، میتوان امیدوار بود که در دهکده جهانی بشکل قدرتمندی حاضر باشیم و گامهای موثری در جهت توسعه پایدار منطقه الموت برداریم.

نکته پایانی اینکه این پیشنهاد اخیر جنابعالی درباره فراخوان را جناب شهریاری در وبلاگ گلچال مطرح نموده اند میتوان از همان فراخوان نیز در جهت اجرای پیشنهاد جنابعالی بهره مند شد. باغدشت یکی از وبلاگها - نه تنها وبلاگ - مرجع میتواند باشد. در این عرصه میتوان از مجموعه فعالان فضای مجازی جهت اقدامات با هدف توسعه پایدار بهره مند شد.  

معصومه وهابی جولادی چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ۲:۵

 

 

سرکار خانم وهابی جولادی

با سلام واحترام 

- از حسن نظر، صرف وقت برای مطالعه مقاله و ارائه نقطه نظرات ارزشمند خود و همچنین تذکر بجای شما بسیار ممنونم.

- همانطور که سرکار عالی بخوبی اشاره کرده اید و بنده نیز موافق هستم کسانی یا کشورهایی میتوانند در عصر کنونی و مدرن مفید و موثر باقی بمانند که از عناصر قدرتمند دنیای مدرن از جمله اطلاعات و فنآوری های روز به خوبی بهره مند شوند که " دانش و اطلاعات" در عصر کنونی به اعتقاد تافلر محوری ترین است و تأکید جنابعالی هم بر همین محور است و می تواند یکی از عوامل توسعه پایدار باشد. الوین تافلر همانطور که جنابعالی اشاره فرمودید، در کتاب "جابجایی قدرت" اضلاع سه گانه قدرت را زر ( پول ) ، زور ( قدرت نظامی ) و دانش و دانایی معرفی نموده و جالب است در کتاب "موج سوم " خود نیز با نگرش زیبایی همین موضوع را ولی به بیان دیگر تحلیل کرده است. وی معتقد است تاریخ بشر دو عصر یا موج "کشاورزی" و "صنعتی " را پشت سر گذاشته و اکنون در آستانه سومین آن، یعنی " انقلاب یا موج الکترونیک" قرار دارد که اشاره به همان دانش و فناوری های نوین و اطلاعات است .

- بابت تذکر و حفظ امانت شما هم ممنونم و من هم با پیشنهاد جنابعالی مبنی بر رجوع به فراخوان سایت گلچال موافقم. از جناب شهریاری عزیز (سایت گلچال ) هم ضمن خسته نباشید و آرزوی موفقیت برای ایشان ،بخاطر ارائه فراخوان برای وبلاگ های مرجع هم ممنونم و هم بخاطر عدم اطلاع از این موضوع و عدم اشاره به این اقدام خوب ایشان عذرخواهی می کنم. بی شک قصد استفاده سو نبوده است. پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ حسن عسگری

نظرات 1 + ارسال نظر
شکوفه دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:42 ق.ظ http://shokofeh1980.blogfa.com/

سلام استاد سپاس فروان بابت حضور گرمتان سال نو بر شما و خانواده گرامیتان مبارک

سلام
متشکرم از شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد