X
تبلیغات
رایتل

باغدشت

روستای باغدشت اخرین خبرهااز جاده ( قزوین – الموت – تنکابن )

سلام - با عرض خوش آمد گوئی ؛ حسن انتخاب شما را ارج می نهیم و امیدواریم مجموعه مطالب وبلاگ روستای باغدشت مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.سلامتی و بهروزی شما آرزوی قلبی ماست

                اخرین خبرهااز جاده ( قزوین – الموت – تنکابن )

یکی از مهمترین رویداد ها برای منطقه الموت جاده ( قزوین – الموت – تنکابن ) است خیلی از ما مایلیم بدانیم  این طرح ملی در مرحله پیشرفت تا کجا پیش رفته است لذا با مطالعه اخرین خبر ها به نتیجه ذیل رسیدم وتلاش کرده ام با دخل وتصرف بعضی ازمنابع به اهم مطالب  بپردازم اما ابتدا طبق معمول از روستای باغدشت اغازمیکنم 

 یکی ازکار هایی که در سال های اخیر باعث شدتادر باغدشت تحولی ایجاد شود احداث جاده قزوین الموت تنکابن بوده است که این جاده  ازروستای باغدشت میگذرد بدلیل مسقر شدن این شرکتها در باغدشت برای تعدادی از اهالی اشتغال ایجادشد  زمینهای مسیر جاده ارزش ریالی پیدا کرد و... 

ز سال 86-85شرکت راه سازی اکسیکو پیمانکار قطعه آخرفازاول(کیلومتر 40تا60)   این کار را برعهده گرفت وبعدازمدتی این شرکت در باغدشت مسقرشد و قرار بود تا سال 1390کیلومتر 40تا 60  این جاده راتکمیل وتحویل نماید امابه دلایل مختلف ازجمله کم کاری وعدم نطارت دقیق و... این شرکت نتوانست به وظایف خود عمل نمایدو انتظارات مسولین ومردم را طبق قراردادهایش برآورده سازدلذا درمرداد1390 شرکت سامان بیس راهم وارد این پروزه  کرده اند تا درادامه وساخت این جاده جایگزین شرکت راه سازی اکسیکو شود که این شرکت هم اکنون فعالیت خودرا سه ماهی است که اغاز کرده است 

 

 شمس الدین رجبی

این پروژه در دو قسمت شامل 62 کیلومتر تا روستای شهرک الموت و 90 کیلومتر از الموت تا شهرستان تنکابن در استان مازندران اجرا می‌شود

 که مرحله نخست این طرح به طول 62 کیلومتر از مسیر آزاد‌راه قزوین به کرج روبروی نیروگاه شهید رجایی از روستای حصارخروان تا روستای شهرک در منطقه الموت در حال اجراست‌. ودر بعضی قسمتها تقریبا زیرسازی  جاده تمام شده است وجهت بهر ه برداری نهایی ازاین جاده بازهم نیاز به تلاش مسولین وعملکرد شرکتهای ذی ربط دارد

  قسمت دوم این پروژه ازکیلومتر 62 یعنی از روستای شهرک الموت تا کیلومتر 90 از شهرستان تنکابن در استان مازندران در دست مطالعه بود که پس از تکمیل قسمت فاز اول  فازدوم آغاز شودالبته مطالعات اولیه ان هم انجام شده و اجرای این طرح حد فاصل روستای شهرک الموت تا مرز مازندران تکمیل شده و فاز دوم مطالعات آن هم 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد(یعنی از شهرک تا تنکابن)

از پل های مهم این مسیر یشرفت 50 درصدی پل طالقان وتکمیل پل الموت رود یا پل باغدشت است

 درموردپل این جاده  درباغدشت:

  اگرچه ساخت پل روستای  باغدشت تمام شده ولی  هنوز قابل استفاده نیست البته مردم ومسافرین از پل فرعی وموقتی که ماشین رو است استفاده میکنند درضمن باهمین شرایط هرساله بخصوص درفصل تابستان مسافران داخلی وتوریستها ی خارجی از منطقه وباغدشت دیدن میکنند 

گرچه وعده مسولین در مورد افتتاح و بهره برداری جاده قزوین - الموت - تنکابن  سه ماهه نخست سال 91 اعلام شده ولی با توجه به عملکرد ها من فکر نمیکنم در تاریخ یاد شده شاهدبهره برداری جاده قزوین - الموت - تنکابن   باشیم امیدوارم که من اشتباه کرده باشم

 خلاصه خبرهای تکمیلی:

 1-جاده قزوین – الموت – تنکابن هم اکنون در چهار قطعه به طول ۶۲ کیلومتر با مشخصات راه اصلی تا روستای شهرک الموت در دست اجراست 2- پیمانکار قطعه اول (الف) و قطعه دوم شرکت گوهررودگیلان می باشد . پیمانکار قطعه اول شرکت رخشان راه پردیس و پیمانکار قطعه آخر شرکت آکسیکو است.

 ۲-آسفالت قطعه یک جاده( قزوین – الموت – تنکابن )به طول13 کیلومترحدفاصل آزاد راه قزوین – کرج تا روستای زرجه بستان

 ۳- تکمیل پل الموت رود در مسیر جاده قزوین – تنکابن به طول 60 متر

 ۴- یشرفت 50 درصدی پل طالقان

 ۵- با تکمیل جاده( قزوین – الموت – تنکابن ) استانهای مرکزی و غربی کشور از قزوین به مازندران از حدود350 کیلومتر به150 کیلومتر کاهش می یابد.

 ۶- عملیات راهسازی در سه قطعه بعدی این پروژه حدفاصل روستای زرجه بستان تا روستای شهرک الموت در دست اجرا است

 ۷- با تخصیص به موقع اعتبارات قسمت اول جاده قزوین - الموت - تنکابن به طول 62 کیلومتر تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهدرسید.

نوشته شده توسط : شمس الدین رجبی